tisdag 15 juni 2010

SkrivPuff 2010:165 - Om något tjejigt

    - Jag förstår inte. Varför i helvete?
    Färgen hade han naturligtvis totalt struntat i och nu blev det pannkaka av allting. Den han hade köpt till hennes födelsedag var svart och naturligtvis tekniskt överlägset, pris-prestanda var på max, men det var bara ett fel enligt henne. Färgen var inte rosa.
    - Jag skiter i färgen, sa han. Den här är fan så mycket bättre.
    Han såg rakt in i hennes besvikna ögon.
    - Den rosa är så söt...
    Han förstod att han var körd, besegrad och tillintetgjord. Krossad intill oigenkännlighet förbannade han sig själv. Det enda han ville göra var att ge henne en sådan där liten 10.1" dator som hon kunde ha i handväskan. Samtidigt skulle den ju hålla några år tekniskt och han hade inte råd med den rosa saken heller. I affären kostade den tusen kronor mer och sen var den inte lika bra, pris-prestanda stämde inte. Det var det enda skälet.
    - Jag har alltid velat ha en sån...
    Den lilla tåren i ögat var droppen.
    - Ta på dig skorna så åker vi och byter.

4 kommentarer:

  1. Haha, ja så kan det säkert gå till. Tror att den rosa smaken försvinner med åren, iaf på mig :-).

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Ethel. Själv föredrar jag svart eller silver medan dottern är ett stort rosafan.

    SvaraRadera
  3. Ester är sex år inte nöjd med sin dator. En tjej på dagis har en prinsess dator. Som är rosa.

    Så den är verkligen verklighetstrogen din historia bra

    SvaraRadera
  4. Mm... Varför har egentligen rosa blivit en "tjejfärg"? Det finns rätt gott om män i rosa skjorta...

    SvaraRadera