torsdag 3 mars 2011

SkrivPuff 2011:62 - Om att försöka

Idag har jag försökt.
Jag har pratat i telefon.
Jag har skrivit en text på datorn.
Jag har pratat med en för mig okänd man på stan.
"Därinne har du ett Systembolag", sa jag till han som såg att behöva något att dricka.
Jag sa också "Tack" till kassörskan på ICA. Den affär jag var på väg till just då.
På vägen tillbaka till kontoret mötte jag åter den törstiga mannen. Han hade ingen påse i handen.
På eftermiddagen lånade jag konferenstelefonen av sekreteraren och, nu blir jag riktigt stolt över mig själv, jag såg till att även NetMeeting fungerade under samtalet.
"Thanks Per", sa John till mig efteråt.
"Det gick ju bra det där", sa chefen förvånat till mig.
Jag höll med. Fast vara förvånad? Jag försökte ju verkligen.

4 kommentarer:

  1. Det är allt vi kan göra, försöka. Ibland blir det bara helrätt!

    SvaraRadera
  2. Tack för dagens skratt. Alla måste vi försöka så gott vi kan.

    SvaraRadera
  3. Funderar över den påslösa mannen.

    SvaraRadera