torsdag 20 januari 2011

SkrivPuff 2011:20 - Om den bästa stunden

   Den bästa stund är nu. Glöm inte att det är så det ska vara. För nu och i all evighet.
   Ställ dig framför spegeln och granska dig själv noga och säg.
   - Visst är jag väl vacker? Som en nyutsprungen ros i sina bästa år.
   Sträck på dig, gäspa stort och dra in så mycket luft i lungorna du bara mäktar med. Glöm inte magstödet. Andas ut och gör så ett par gånger. Känn hur blodet strömmar runt och sätter fart på musklerna, känn hur lätt huvudet blir och hur det spritter i både armar och ben. Ställ dig åter framför spegeln och säg till dig själv.
   - Jag duger som jag är. Jag är jag och inte kan vara någon annan.
   Solen och värmen är det som ger oss liv. Syre att andas, mat att äta, gott att dricka och människor att träffa och älska. Då du ännu inte hunnit förflytta dig från spegeln, så stanna upp ett tag. Släpp tankarna och slappna av och säg.
   - Det är härligt att leva för nu och i all evighet.
   Och du. Glöm inte. Den bästa stund är nu.

5 kommentarer:

  1. Jag riktigt ser dig stå där framför spegeln.
    Många skulle nog behöva göra sådant här då och då

    SvaraRadera
  2. Vilket pepp jag fick. Visst är det så! Lysande inspiration för mörka dagar!

    SvaraRadera
  3. Kommer på mig själv med djupandning...:)

    SvaraRadera
  4. bra ska prova imorgonbitti, nu orkar jag inte... :)

    SvaraRadera