söndag 30 augusti 2009

SkrivPuff 242 - Om en nystart

Jag gasade och bilen ryckte till som en stabsmajor på inspektionsrunda. Det var dags att komma härifrån och fram till det nya. "Se framåt!" skrek jag ut genom sidorutan. "Se upp!" Dårarna flyttade sig som skuttande harar i parken när bakhjulet sprutade grus och motorn dånade.

Den uniformerade vakten satte upp handen och jag var tvungen att tvärnita för att inte grinden skulle fara in genom vindrutan. "Va faan?" Klumpen ställde sig vid min dörr precis som han ville mig något. Jag gav honom fingret och tryckte gasen i botten och varvade ur motorn rejält.

Tre sekunder senare stod det fem grönklädda saker runt mig med bössorna i högsta hugg. Den som verkade ha befälet ställde sig framför mig och visade tummen vilket jag tolkade som att det var dags att stänga av motorn och steppa ut ur min alldeles förtjusande fyrhjulsdrivna lilla leksak.

Lull-lull mannen ställde sig framför mig och stirrade mig stint in i ögonen. "Och vad håller Karlsson på med tror han? Bara köra rakt ut?" Nu var det så förstår ni att det inte gjorde mig något att bli stirrad på. Det var något jag hade blivit van vid under de senaste tio månaderna men lik förbannat så var det den situation jag var gladast att slippa. Jag stirrade tillbaka.

"MUCK", skrek jag åt fanskapet. Det enda svar han förstod och det enda som betydde något.

3 kommentarer:

  1. Känns som om du haft en riktigt tråkig tid i lumpen...

    SvaraRadera
  2. Känns som att vilja ge tillbaka för gammal ost. Tack för dina kommentarer. Går in på din hemsida imorgon

    SvaraRadera